Portfoolio, juhendatav ja mina (lõppanalüüs)


Tere, kallis lugeja!

Mina olin esmakursuslase portfoolio juhina rollis terve sügissemester ja tahaksin oma kogemusest kirjutada selle blogipostituse. 

Mis läks nii nagu kavandasid?

Esialgu leppisime juhendatavaga kokku, et suhtleme messengeris ja kui mina leian artiklid/uurimused, mis aitavad portfooliot kirjutada, siis mina ka saadan neid messengeris. Samuti leppisime kokku, et kui juhendataval tekivad küsimusi portfoolio täitmise kohta, siis ta võib mulle kirjutada ja ma proovin kiiresti vastata, täpsustades kõik ebaselged punktid.  

Milliseid ootamatusi tuli ette ja kuidas sa neid lahendasid?

Meie koostöös oli periood, mil juvendatav ei kirjutanud mulle pikka aega ja mulle tundus, et ta sai aru, kuidas portfooliot täita ja seetõttu polnud tal vaja mulle kirjutada. Nagu selgus, polnud lõpuks kõik nüansse mu juhendatavale selged ja põhjus, miks ta mulle ei kirjutanud, oli seotud muude kodutööde tegemisega. Suhtusin sellesse mõistvalt, kuna olen ise hiljuti lõpetanud esimese õppeaasta ja tean, et õpetajad annavad mahukaid töid, mis võtavad palju aega. Tuletasin talle meelde portfoolio olulisust ja seda, miks on oluline seda ülesannet mitte viimasele minutile jätta. Samuti tuletasin talle veel kord meelde, et me võiksime üksteisega kohtuda või teha kõnet, et ma saaksin veel kord oma portfoolio näidata ja kõigile tema küsimustele vastata. 

Kuidas muutus sinu juhendamise stiil?

Alguses tundus mulle, et olen mentori rollis, kelle poole ise pöörduvad nõu saamiseks, ebaselgete detailide täpsustamiseks või siis, kui on vaja tagasisidet saada tehtud töö kohta. Hiljem mõistsin, et see formaat sobib pigem mitte "algajatele", vaid "edasijõudnutele", kellel on juba olemas portfoolio kirjutamise kogemus. Nii hakkasin aja jooksul ise küsima, konsultatsioone pakkuma, tagasisidet andma ja juvendatave tähtaegu meelde tuletama.

 Mis meeldis juhendamise juures?

Mulle meeldis, et juhendatav andis mulle tagasisidet ja tänas mind püüdluste eest teda aidata. See motiveeris mind jätkata tegema koostööd ja andis mulle teada, et teen seda põhjusega. See kogemus ajendas mind ka oma portfooliot kirjutama ja vastama rasketele küsimustele, mida olen pikka aega edasi lükanud. 

Mida teeksid teinekord teisiti?

Teeksin juhendatavaga rohkem kontaktkohtumisi, kui oleks võimalus aega tagasi keerata. Mulle tundub, et silmast silma rääkides tajutakse teavet palju tõhusamalt ja seetõttu oleks palju efektiivsem suhelda näost näkku. Samuti kontrolliksin sagedamini oma juhendatava portfooliot ja pühendaksin rohkem aega oma rollile selles meeskonnatöös. 

Kuidas sinu juhendamise eesmärk sai täidetud?

Arvan, et suutsin kõik oma eesmärgid saavutada tänu kommunitseerimisele juhendatavaga. Sain end proovile panna portfoolio juhtina rillis ja mõistsin, et tahaksin seda kogemust korrata, et mentorluse valdkonnas rohkem praktikat saada. Aitasin ka esmakursuslasel tema portfooliot kõikide kriteeriumite järgi täita ja see on juba hea näitaja, et minu eesmärk sai edukalt täidetud. 

Kuidas jäid juhendamisega kokkuvõttes rahule?

Üldiselt olen tehtud tööga rahul, sest see suutis minu ehk minu juhendatava eesmärgid saavutada ja me kõik saime sellest kogemusest kasu. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Praktika analüüsiv kokkuvõtte

Karjääriplaneerimise seminari eneseanalüüs